znati

Vježbe za trudnice

Trudnoća je poseban period u životu svake žene i donosi mnoge promjene koje zahvaćaju gotovo sve tjelesne sustave.

Tijekom trudnoće dolazi do velikih hormonalnih promjena. Posteljica izlučuje hormon relaksin čija je uloga omekšavanje vrata maternice i opuštanje tetiva u prednjem dijelu zdjelice, što znatno olakšava porod. Hormon relaksin opušta i ostale ligamente u tijelu te utječe na stabilnost zglobova. Tijelo je manje stabilno, sklono ozljedama i slabije pokretljivo, a najveće je opterećenje na kralježnici i zdjelici.

Zbog takvih komplikacija, važnost treba pridati vježbanju u trudnoći koje će nam omogućiti pravilniju i stabilniju posturu i da što bezbolnije prođu tih 9 mjeseci. Ako ginekolog potvrdi da je zdravstveno stanje trudnice uredno, bez straha se može početi s vježbama od početka trudnoće.

Prednosti vježbanja u trudnoći

Sve više trudnica shvaća kako vježbanje u trudnoći ima mnoge pozitivne utjecaje na tijelo. Smanjuje bol u kralježnici koju osjeća veliki postotak trudnica. Vježbanjem poboljšavamo mišićni tonus, snagu i izdržljivost, te smanjujemo nakupljanje potkožnog masnog tkiva. Poboljšava cirkulaciju, pa se tako sprječava zadržavanje vode u tijelu odnosno oticanje udova. Pošto su česti poremećaji funkcije crijeva kao što su konstipacija i nadutost, redovito vježbanje pomaže u povećanju aktivnosti crijevnih mišića, odnosno ubrzava prolazak probavljene hrane kroz crijeva. Ima i pozitivan utjecaj na smanjenje mogućnosti pojave preeklampsije i gestacijskog dijabetesa. Psihičko stanje trudnice ima ogroman utjecaj na tijek trudnoće i zdravlje djeteta. Izvođenjem vježbi opuštanja smanjuje se napetost u tijelu, postiže se bolja prokrvljenost pojedinih dijelova tijela, smanjuje se brzina disanja te se ublažavaju stresna stanja. Kako je trudnica manje pod stresom, bolja je i kvaliteta sna. Olakšan je porod, trajanje je smanjeno, lakše se podnosi napor, a tijelo nakon poroda se brže vraća u formu.

Naveli smo mnoge prednosti vježbanja u trudnoći, ali neke trudnice će ipak izbjegavati ili ograničiti vježbanje na što će ju upozoriti osobni ginekolog.